zaterdag 19 mei 2012

Uit de "oude doos" ....

Hoi meiden, 

Vandaag laat ik jullie hier het kaartje zien, wat ik gisteren op het Creatief met Papier blog heb geplaatst en waarvoor ik in de "oude doos" ben gedoken. We hadden op het CMP blog beloofd om weer eens wat oude technieken nieuw leven in te blazen, dus bij deze.... 
Ornare mallen.... zooo mooi, maar zoals waarschijnlijk ook bij jullie, liggen ze hier al jaren stof te vangen :-),
dus besloot ik een mooie uit te zoeken en daarmee aan de slag te gaan. Dit is het resultaat geworden. Ik ben er zelf zeer over te spreken en ben dan ook van plan om binnenkort nog meer kaartjes  te maken en hier te plaatsen met deze leuke techniek. In combinatie met stansmallen en ponswerk geeft het een prachtig resultaat. Ik heb de kaart wit gehouden, en alleen de randjes geinkt met Distress Weathered Wood  wat een hele chique uitstraling geeft.


Ik heb voor deze kaart een stuk Papicolor Cardstock Original Hagelwit (kleur 30) gesneden van 30x11.1 cm. Dit heb ik dubbelgevouwen op de helft zodat het een rechtopstaande kaart werd. Vervolgens heb ik een stuk gesneden van 14.4 bij 10.5cm, en dit aan alle zijden gerild op 5mm. Toen de Ornare mal aan de achterkant erop geplakt met verwijderbaar Scotchtape en deze geprikt. Daarna dit op de kaart geplakt met foamtape. Vervolgens een frame gemaakt met de Spellbinders Classic Ovals, die in het midden geplakt met foamtape en hierin een bloem geplakt, gemaakt met de Nellie Snellen Rose Flower pons in combinatie met de EK Succes Retro Flower pons. Verschillende Creatables takjes erachter, en nog wat CC-Design vlinders en Nellie Snellen vlindertjes erbij , en in de hoeken Cheery Lynn Corners Deco, en dat was het dan weer :-)
Ben weer heel benieuwd wat jullie ervan vinden, en hoop dat ik jullie hiermee weer geinspireerd heb, om ook eens even jullie eigen "oude doos" in te duiken en te kijken wat voor leuks je daaruit nog kunt gebruiken.

Fijne dag, en groetjes, 
Elly

Gebruikt Papicolor materiaal;

21 opmerkingen:

  1. Leuk idee om oude mallen te gebruiken. Het is een prachtig kaartje! Ga ook maar eens op zoek naar mijn oude malletjes.
    Groetjes van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig leuk!!!
    Prikken dat was ik bijna vergeten.
    Liefs hen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie kaart weer elly
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Elly,

    Wat een mooie kaart heb je weer gemaakt het staat zo mooi dat wit met Weathered Wood dat geeft het net een tikje meer uitstraling.
    Ik vind het er super mooi uit zien.

    Groetjes Marrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterende kaart weer, en net wat Marrie zegt, het kleurtje maakt het net af!!
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik geloof dat dat de eerste kaartjes waren bij mij met Ornare mallen.....ziet er prachtig uit met de stansmallen Elly , geweldig die kleur !

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige kaart Elly.

    Liefs Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg mooie en chique kaart zeg, een plaatje. Hihi alle oude en embosmallen al weg gedaan maar heb nog een hoop prikpatronen dus zal eens zoeken.
    Jij weet ons wel bezig te houden he, groetjes Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kaart, Elly! Ook ik heb ergens nog van die patronen liggen, misschien ga ik ze toch weer eens opzoeken.

    Groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Another beauty Elly. I love visiting your blog and always find inspiration. Thanks so much.
    Hugs
    Heather
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Another totally gorgeous card, Elly, what a beautiful design and so much detail. Love the very subtle and understated colours.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is weer een pracht Elly.
    Ik vind het echt weer een JUWEELTJE.
    Heb verder een fijn weekend.

    Gr Leny Hempen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi zo die gecombineerde methoden.
    groetjes, Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zie je wel...nóóit weggooien die oude spullies! ;-) Je hebt er een prachtig kaartje van gemaakt.

    Liefs, Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ziet er echt prachtig uit
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Elly wat een prachtige kaart en wat een goed idee om een onare mal te gebruiken.
    Ik heb er ook nog te liggen.

    Groetjes Karla

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi hoi Elly,
    ik heb op het andere blog al een andere reactie achtergelaten, maar kan het hier ook eventjes niet laten,prachtige creatie!
    ben benieuwd naar de volgende kaart in combinatie met oudere technieken!
    groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Elly

    Wat is je kaart weer chic, erg mooi.
    Je aandeel in het boek van Marijke is supermooi, ik heb het vandaag ontvangen en kan er in blijven kijken.

    Lieve groetjes
    Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk om weer eens een oude techniek te gebruiken Elly! Ja hier liggen ook een flink aantal ongebruikte mallen. Als ik deze kaart zo zie denk ik dat ik er ook maar weer eens mee aan de slag ga.Ik vind het een schitterende chique kaart geworden. Groetjes van Monie

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor jullie reacties!!
groetjes,
Elly

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.